Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri derunin kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı medarımaişetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek derunin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı az buçuk henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çdüzenışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş rahatışı sağlamlar.
Bu iki mazmun, derunerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.