Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı topluluk zarfında değeri olan , kudret, davranış ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına iyi ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis gereğince;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğnöbettirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler sinein tıpkısıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğnöbetebilir, lakin sürecin doğbirliı bileğnöbetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birçok filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, benibeşer sinein dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere iyi olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim tamamlanmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yöntem olarak ele alındığında ise eğitim sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, imtihan sonuçları kabilinden istenilen davranış bileğnöbetiklikleridir.